دوره آموزشی رهیاب برای مددکاران اجتماعی با تدریس دکتر مولا،دانشیار دانشگاه کارلستاد سوئد برگزار شد
دوره آموزشی توانمندسازی رهیاب ویژه مددکاران اجتماعی دانشگاه
در راستای تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران و دانشگاه علامه طباطبایی، وبینار دوره آموزشی سیستم فکری رهیاب به همت گروه مددکاری اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه کارلستاد سوئد از روز چهارشنبه شانزدهم فروردین 1402 به مدت سه ماه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت درمان، در راستای تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران و دانشگاه علامه طباطبایی( ره)، وبینار دوره آموزشی سیستم فکری رهیاب به همت گروه مددکاری اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه کارلستاد سوئد از روز چهارشنبه شانزدهم فروردین 1402 در روزهای چهارشنبه با تدریس دکتر علیرضا مولی، دانشیار دانشگاه کارلستاد سوئد و دکتر حمیده عادلیان راسی، مدیر گروه آموزشی مددکاری اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی ویژه مددکاران اجتماعی دانشگاه در بستر اسکایپ برگزار شد.
هدف این دوره آموزشی آشنایی با مدل فکری رهیاب به عنوان الگویی برای تصمیم گیری، حل مشکلات و برنامه ریزی در زندگی و آموزش این مدل به مراجعان(برای افرادی که مشکل سختی پیش رو دارند، افرادی که دچار مشکل بوده و فرصت اندیشیدن دارند و همچنین افرادی که میخواهند درک پیچیده ای از زندگی پیدا کنند) به منظور توانمندسازی آن ها بود.
دکتر علیرضا مولا ضمن توضیح پداگوژی دوره آموزشی، مفاهیم کاروان سفر زندگی شامل کوشش، اندیشیدن، رهیاب، وارسته، ابتکار، نستوه و نوید را تعریف کرد و بر چهار آموزه پداگولوژی موفق شامل آموزش، زمینه سازی، پرورش و کاوش گری اشاره کرد و دراین زمینه بر کلیت یادگیرنده، نقش فعال یادگیرنده، نقش همزمان یاددهنده و یادگیرنده و ایجاد شرایط برای یادگیری تأکید شد.
مفاهیمی همچون معنای زندگی، زندگی گستری، خرد پر احساس، راز زندگی، پژوهش، دانش، آموزش و کنش مطرح شده و ارتباط سیستم فکری رهیاب با آن ها از جمله موضوعات ارائه شده در این دوره بودند.
ارسال نظر